avagy csak ezt éljük túl

Van olyan, hogy őszi fáradtság?

2019. szeptember 10. - most.kotyogok

Van olyan, hogy őszi fáradtság?

Koptatnám a billentyűzetemet, de csak ülök a számítógép előtt, és bambulok ki az ablakon. Nem jön az ihlet, az összetett mondatokat folyton újra kell szerkesztenem. Hirtelen robbant be az ősz, két héttel ezelőtt még a strandon búcsúztattuk az augusztust, most pedig elővettem a hosszú ujjú kardigánomat, egy nagy bögre forró csokoládé úszott be a gondolataim közé, kint esik az eső, én pedig azon töprengek, hogy akkor ez most őszi fáradtság?

Persze, minderre rátesz egy lapáttal az időjárás, hiszen egyik nap 30 fok van, következő nap pedig 20, az én buksim pedig sztrájkol, mert nem érti, hogyan kellene megküzdenie egyszerre a fejfájással, a szegény kislányom hisztis reakciójával (aki szintén a frontra érzékeny), valamint az előre kigondolt cikkek megírásával.

Rövidülnek a nappalok, a gyerek egyre korábban jön be a kertből, a játszótérről, mert már sötétedik, miközben egy hónappal ezelőtt a világosban építette a homokvárat.  

Ilyenkor egy jó alvásra vágyunk, sorozatra, takaróra, meleg mamuszra, nem pedig a fél óránkénti ásításra. Fahéj, sütőtök, illatgyertyák és máris körbenyargal az igazi ősz a lakásban.

Hogyan próbálok tenni ellene?

Az ősz abból a szempontból kedvező számunkra, hogy friss gyümölcsök kerülhetnek az asztalunkra, hiszen a szőlő, alma, szilva ideje jön! Értékes vitaminokkal tölthetjük fel a szervezetünket a gyümölcsökkel, amelyek a jó közérzethez is hozzájárulhatnak. Például: csinálj banán-szőlő smoothiet, gyümölcssalátát, meggylevest, barackos muffint! A lányom mellett én is rászoktam a napi gyümölcs/zöldség fogyasztásra, hiszen ha elé raktam egy fürt szőlőt, akkor bizony én is nekiálltam egy másiknak, vagy ha barackot pucoltam, mindig túlszaladt a mennyiség. J

Mindezek mellett a folyamatos vízbevitelre is érdemes figyelni! Terhesség ideje alatt pláne nagy figyelmet szenteltem a megfelelő mennyiségű folyadék pótlására, így egy appot tettem fel a telefonomra, ami jelez, hogy innom kellene, illetve könnyűszerrel vezetem, hogy az adott napon mennyi vizet, kávét, teát, gyümölcslevet fogyasztottam. Aki kevés folyadékot visz be a szervezetébe, tényleg ajánlom ezeket a programokat a telefonra!

Sétáljunk egyet!

A lányom is jelzi, ha unja a bent töltött időt, megfogja az ujjam és az ajtó felé húz, ekkor jön el a sétálás időszaka. Könnyen beszélek, mert itthon vagyok vele, de amíg nem volt gyermekem, akkor is kiültem a kertbe, vagy a teraszra könyvet olvasni, sudokuzni, vagy csak egy kicsit napfényfürdőzni.

Hallgassunk… mit is?

Na, pont az ilyen időszakokban érdemes kerülni a melankolikus zenéket, próbáljunk ki valami egészen merészet! Tőlem mindig is távol állt a rockzene, így egy-két számot meghallgatok, de csak azért, hogy meghozza a kedvemet, kicsit kizökkentsen! Utána átváltok a saját listámra, ez csak azért kell, hogy felébresszen, felpörgessen. Hallgattál már hangos könyvet? Ha még nem, próbáld ki! Gyerek népdalokat? Itt az idő!

Érdemes ránézni a D-vitamin szintünkre is, lehet, hogy a nyarat kint töltöttük a napocska alatt, a D vitamin hiánya ettől függetlenül fenn állhat, ami okozhat szűnni nem akaró álmosságot.

Éljenek a színek!

Ha mindez nem volna elég, vegyél fel valami színes ruhadarabot! Egy kendőt, harisnyát, szivárványszínű hajgumit, kék hajpántot, sárkányos fülbevalót, egy virágos felsőt! Én egy rózsaszín pomponos hajguminál kötöttem ki, de azt hiszem már nem is az enyém, hanem a kislányomé.

Mit nekünk őszi fáradtság! Gyűrjük le!

 

                                                                              ***

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet. Amennyiben tetszett, kérlek oszd meg a barátaiddal is, hogy ők is elolvashassák.

Ha még több érdekes, személyes cikkeket olvasnál Tőlem, lájkold facebook oldalamat: @kotyogok

Vagy keress instagramon: kotyog_ok

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr5615055578