kotyogOK

Édes drága Anyukám…

2020. május 01. - most.kotyogok

roses-2840743_1920.jpg

Ugye nem felejtettétek el, hogy robog felénk az év egyik legszebb ünnepe, mégpedig az Anyák napja?

Korábban már említettem, hogy szeretek ünnepre készülni, meglepetéseket okozni, nincs ez másképp az Anyák napjával sem, főleg most, hogy Nuskót is immár be lehet vonni az ajándékkészítésbe! Igazán izgalmas napok elé nézünk, de hát ugyan le nem lövöm, hogy mivel készülünk, itt még a falnak is füle van ;) De ígérem, érkezem majd egy cikkel, amiben bővebben kifejtem a gondolataimat, üzeneteimet! Na de addig is:

Anyák napja… Mit üzen neked ez a két szó? Most csak a jókra gondolj! Hálát? Szeretet? Bátorítást? Anya csak egy van! Kihez fordulunk, ha problémánk van? Anyához! Ki bocsájt meg, ha hülyeséget csináltunk? Anya! Ki tudja a legjobb tanácsot adni, ha bizonytalanok vagyunk egy fontos döntésnél? Az anyáknak valami különleges képességük van. Tudják, hogyan egyengessék a gyermekeik útját. Tudják, mikor kell ott lenniük, és mikor kell átölelniük. Tudják, mikor kell csendben lenniük, mikor kell iránymutatást adniuk, vagy mikor kell gumicukrot venni a gyereknek. Nem szabad elfelejtkezni róluk soha! Felneveltek, ápoltak, vigyáztak ránk. Óvtak, mellettünk álltak, betakartak, macit varrtak. És eljön majd az a pillanat, amikor nekünk kell ott lenni mellettük, amikor mi óvjuk és vigyázunk rá!

Anyák, Nagymamák, Dédnagymamák, Anyósok, Keresztanyák! Mind-mind ott állnak mellettünk, szeretnek, féltenek, óvnak, ölelnek.

Eljön az évnek az a különleges napja, amikor igazán meghálálhatod Édesanyád önzetlen szeretetét!

Összegyűjtöttem néhány kedves idézetet, verset, amivel végtelen szeretetüket köszönhetitek meg!

Létezik-e hatalmasabb erő, mint az anyai szeretet, amely faltörő kosként töri be a várak kapuját, és árként sodor el minden útjába eső akadályt?
Martin Pistorius

Ha anya vagy, sohasem maradsz igazán egyedül a gondolataidban. Egy anya mindig kétszer gondolkodik: egyszer önmagáért, másodszor a gyermekéért.
Sophia Loren

Adhat Isten néked kincset, gazdagságot,
Rubintokat és gyémántot, márvány palotát,
Adhat pénzt, ragyoghat rajtad drága ékszer,
Csak egyet nem adhat kétszer,
Édes jó anyát.
Honthy Hanna

Fáradt kezedre könnyesen hajolva
Megköszönöm néked az életet,
Az, álmaim s fehér szívedből nőtt
Meséidet, a tündérszépeket.
Ámon Ágnes

Anya csak Nő lehet. Ez az ő kiváltsága. Az ő hivatása. A legszebb és legnehezebb. A legnehezebb, hiszen olyan hivatás, amely sosem ad szabadságot, soha nem enged pihenőt, állandó figyelmet, szeretetet, odaadást kér, vár, követel. Ám mégis szép. Mert csak ő ismeri a titkot. Az anyai szív titkát. Hogy miként válik egy új élet önálló emberré.
Csitáry-Hock Tamás

daisies-3482335_1920.jpg

Az anyákban van valami, ami alatta marad és fölébe emelkedik a józan észnek. Az anyának ösztöne van! A teremtés végtelen és kiszámíthatatlan akarata él benne, az vezérli tetteit.
Victor Hugo

Csak látni akarlak,
Anyu, fényes csillag,
látni, ahogy jössz, jössz,
mindig jössz, ha hívlak.
Látni sietséged,
angyal szelídséged,
odabújni hozzád,
megölelni téged.
Nadányi Zoltán

Nem tud úgy szeretni a világon senki
Mint az édesanyám tud engem szeretni.
Akármit kívántam megtette egy szóra,
Még a csillagot is reám rakta volna.
Mikor a faluban iskolába jártam,
Rendesebb egy gyerek nemigen volt nálam.
El nem tűrte volna Ő azt semmi áron,
Hogy valaki nálam szebb ruhába járjon.
Éjjel – nappal őrzött mikor beteg voltam,
Magát nem kímélte, csak értem aggódott.
Mikor felgyógyultam, fáradt két szemében
Öröm könnynek égtek, s csókolva becézett.
Én Istenem áldd meg, őrizd az anyámat,
Viszonozhassam én ezt a nagy jóságot.
Lássak a szemében boldog örömkönnyet,
Ne lássam én soha búsnak, szenvedőnek.
József Attila

Ha csak egy virág volna,
én azt is megkeresném.
Ha csak egy csillag gyúlna,
fényét idevezetném.
Ha csak egy madár szólna,
megtanulnék hangján.
Ami csak szép s jó volna,
édesanyámnak adnám.
Létay Lajos

Mama köszönöm Neked, mert életet adtál nekem.
Köszönöm, mert felneveltél, hogy ember lett belőlem.
Köszönöm azt is, mert mindig óvtál a nyárban, télben,
Féltő gonddal vigyáztál, hogy engemet baj ne érjen.
Dombi László
                                                                                           ***

Tetszett a cikkem? Kérlek oszd meg! 
Kérdésed van, érdekel a világom? 
Facebookon megtalálsz: @kotyogok
Vagy instagramon: kotyog_ok

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr3915647860
süti beállítások módosítása