kotyogOK

Derült égből interjú, avagy bemutatkozik Kovács Dorka írónő

2021. november 04. - most.kotyogok

derult_egbol_interju_avagy_bemutatkozik_kovacs_dorka_irono.png

"Az anyaság piszok nehéz, de megéri" - olvasom Kovács Dorka Derült égből terhesség című regényének borítóján szereplő megjegyzést. Valóban olyan nehéz lenne? De, hát gyereket nevelni olyan könnyű, vagy mégsem?

azanyja-derult-egbol-terhesseg-kovacs-dorka-kotyogok_blog_hu_png.jpgDorka magyar-történelem szakos bölcsész diplomájával, multinacionális cég csoportvezetőjeként mindig azt vallotta, hogy neki nem kell gyerek. Az élet viszont fityiszt mutatott neki: megismerte férjét, hogy aztán egy tökéletes terhesség után szembenézhessen az anyaság rejtett kihívásaival.

Két évvel ezelőtt hozta létre az Azanyja blogját, amely mára már brand lett, hiszen Dorka egyenesen tör előre: nemcsak nő, feleség, anya, blogger, hanem írónő is, első regénye november közepén érkezik a boltokba!

Kovács Dorka: Derült égből terhesség

Dorka harmincas anyuka, szeretettel neveli kislányát, Lizikét a férjével, Baluval.
Aztán egy nap ismét kopogtat a gólya, és megkezdődik a kálvária. Eleinte Dorka biztos abban, hogy ez a várandóssága is éppoly problémamentes lesz, mint az első volt.
Csakhogy nincs két egyforma terhesség.
Dorka egyre komolyabb problémákkal küzd, amelyekre az orvosok és a családtagok is csak legyintenek, hogy normális.
De mi a normális?
Mi az, amit egy terhes nőnek el kell viselnie? Mi az, aminek kötelező a fájdalomküszöb, vagy inkább a panaszküszöb alatt lennie?
Mert bizony a másállapot okozhat más állapotot!
Dorka problémájának okára csak a szülőszobán derül fény, akkor viszont orvosok garmadája siet a segítségére.
Ebben a rendhagyó terhesnaplóban Dorka elmeséli, hogyan élte meg, amikor a rózsaszín szappanbuborék egy csapásra pukkant ki, és egyik nehézség követte a másikat.
Csak akkor ajánlom, hogy kézbe vedd, ha készen állsz egy igaz történetre, ami az élethez igazodva, nem mindig vidám – de legalább valódi.
A Derült égből terhesség egy nem hétköznapi kismamanapló!

Dorka felrúgva minden szabályt, nem törődve a társadalmi elvárásokkal, felvállalta és leírta, hogy az anyaságnak bizony van árnyoldala is, amiről beszélni kell! Az írónőt a kezdeti lépésekről faggattam, majd innen haladtunk tovább, egészen a könyv megjelenéséig.

 

Először is hogyan kezdtél el blogolni, és hogy született meg Azanyja? Egyáltalán honnan jött az ötlet, hogy megoszd a gondolataidat a közösségi hálókon?

Amikor a lányom 2 éves korában bölcsibe került, és én vissza akartam menni a helyemre, akkor nem vettek vissza a pozíciómba, mást meg nem fogadtam el – így hála a férjemnek maradtam itthon, hogy kitaláljam, mi leszek, ha nagy leszek. Ekkor kezdtem el blogolni is.

A blog neve pedig nagy szülés volt. Mindenképp valami frappánsat, anyasághoz köthetőt szerettem volna, ami mégis kifejezi a nem tipikus hozzáállásomat a témához. Sok ötlet volt, de vagy foglalt volt már, vagy nem éreztem igazinak. Aztán beugrott Azanyja, pont, mint a hamarosan megjelenő könyvem címe is.

Azt hiszem, ha rajtam múlik, sosem kezdek bele a blogolásba. Bár világ életemben szerettem írásban kommunikálni, valahogy ez az egész internetes világ sokáig távol állt tőlem. A férjem gyakran cukkolt is, hogy analóg vagyok egy digitális világban.

Aztán, amikor megszületett a lányom, és én otthon maradtam egy kisbabával, azt vettem észre, hogy nagyon egyedül érzem magamat. Eltűntek a korábbi, mindennapos, személyes kapcsolataim, ráadásul a lányom sem volt egy könnyű baba, így nehezen vettem az akadályokat. Bevallom, életem legnehezebb időszaka volt az otthon töltött első év. Elég szabadszájú nőszemély vagyok, és idővel azt vettem észre, hogy amikor az ismerősöknek mesélek a mindennapjainkról, akkor ők vagy bőszen bólogatnak, vagy nagyokat nevetnek, hogy milyen jó, végre valaki nem csak arról beszél, hogy milyen szipi-szuper az anyák élete. Végül a férjem, és egy régi barátnőm voltak azok, akik egymástól függetlenül rágni kezdték a fülemet, hogy beszéljek erről nyilvánosan! Hogy segítsek másoknak is azzal, hogy felvállalom, hogy anyának lenni néha piszok nehéz! Így született meg Azanyja énem, és kezdtem el blogolni két évvel ezelőtt.

 

Mi volt az a legnagyobb tanulság, amit levontál mind a terhességedből, mind a gyereknevelésből?

Az első terhességem maga volt az álom! A másodikkal viszont megszenvedtem. Egy biztos: nincs két egyforma terhesség! Amire még megtanított a második várandósságom, az az, hogy mindig hallgassak a megérzéseimre, mert azok sosem csapnak be!

A gyereknevelés, na, az egy másik kemény dió. Nehéz kiemelni egy tanulságot, annyit, de annyit tanultam magamról, és az életről az elmúlt több, mint négy évben. Ha muszáj mégis egyet kiemelnem, akkor az az lenne, hogy sosem gondoltam volna, hogy képes leszek valaha, valakik kedvéért, ennyire háttérbe helyezni magamat.

 

Mit üzennél azoknak a pároknak, akik még csak most állnak a szülővé válás kapujában?

Húha, biztos, hogy jó ötlet pont engem kérdezni erről? :D 

Nos, lehet sokan nem ezt akarják hallani, de szerintem az egyik legfontosabb dolog, hogy soha, senki ne gondolja azt, hogy egy problémás kapcsolatot majd a gyerek érkezése rendbe tesz! Nem fogja! Sőt!

A másik pedig, hogy ez egy rohadt kemény meló! Aki nincs benne, el sem tudja képzelni, hogy mennyi önfeláldozással, konfliktussal és nehézséggel jár a szülőség. És persze, hihetetlen jó érzés, amikor a kis szőrös buksik hozzánk bújnak, de nem igazán ismerek olyan párt, akinek a kapcsolata ne sínylette volna meg az első egy-két évet, a baba születése után. De azt hiszem, ez egy természetes folyamat! A nőből anya lesz, a férfiből apa, a párból pedig szülők. És nincs is ezzel semmi gond, ha ezt fel bírjuk mérni, felkészülünk rá, és megtanuljunk helyén kezelni a dolgokat. Rengetegszer mondtam azt a lányunk életének első három évében, hogy ha most nem válunk el a férjemmel, akkor soha nem fogunk! És túléltük mi is, és a házasságunk is. Erre lett egy második gyerekünk, és kezdődött minden elölről :D De a szülőségbe is bele lehet jönni, sokkal kevesebb súrlódásunk van most, mint anno volt.

Ja, és ne felejtsük el a humorérzékünket! Nem árt készíteni, ha kopogtat a gólya!
derult-egbol-terhesseg-kovacs-dorka-kotyogok_blog_hu.png

Hamarosan megjelenik a Derült égből terhesség című könyved, mesélj, kérlek róla, kiknek ajánlod, hol vásárolható meg, stb.

2021. november közepén jelenik meg a Derült égből terhesség. Már persze, ha a nyomda is úgy akarja.

A könyv remélem egyfajta támasz lesz azoknak a kismama- és anyatársaknak, akiknek nehéz terhesség vagy éppen nehéz kisgyerek jutott. Azoknak, akik egyedül érzik magukat, akik aggodalmaskodnak, akik tele vannak kétellyel, és akik nem találnak megértő fülekre.

A mai kirakatvilágban nem divat panaszkodni. Nem divat őszintének lenni. És most nem arról beszélek, hogy úton-útfélen siránkozni kell, hogy jaj, szegény én, beledöglök az anyaságba. Nem kell beledögleni! Nem erről van szó!

De igenis, van úgy, hogy rohadt nehéz a terhesség, néhanapján nyűg az anyaság, és van olyan is, hogy visszasírjuk a gyerek előtti életünket. Aki mást mond, az hazudik, vagy szuperanyu. Nekik nem szól a könyvem.

Szeretném elérni, hogy az őszinteségünkért ne azt kapjuk, hogy jaj, az ilyen minek csinált gyereket, hanem hogy mi nők, végre valahára ne bántsuk egymást, hanem tudjunk erről nyíltan beszélni, és egymást segítve, átlendülni a mindennapok nehézségein.

Én személy szerint ezzel a könyvvel szeretnék üzenni azoknak is, aki szerint a császár az a lusták sportja és a könnyebbik út! Jó olvasgatást!

A könyv amúgy kapható lesz a Libri és Líra hálózatokban is, 230 darabot rendeltek be belőle. De légyszi inkább tőlem vegyétek meg! :)

https://azanyja.hu/konyv/

 

Mit tartasz a legnehezebb feladatnak egy könyv megírásakor? Sikerült mindazt az üzenetet átadnod, amit szerettél volna?

Anyaként konstans időhiányban szenvedek! És az írás nem az a kategória, hogy minden öt percet kihasználva csak leülünk és folytatjuk a megkezdett mondatot. El kell mélyedni benne, fel kell venni a fonalat, a stílust. Sokszor nehéz volt úgy írnom, hogy kizárjam a pillanatnyi hangulatomat, hogy ne érződjön a soraimon, hogy éppen három órát aludtam az éjjel, vagy, hogy a lányom itthon ugrál a fejemen, mert éppen karantén van…

Amúgy imádtam minden percét az írásnak, és jó volt, hogy a szerkesztőm által javasolt javításokkal a könyvem egyre jobb és jobb lett.

Azt hiszem igen! Sikerült úgy megírnom, ahogy szerettem volna. Már olvastam vagy tízszer és még mindig tetszik :D

 

A jövőre való tekintettel, milyen terveid, céljaid vannak? Újabb könyv, regény, esetleg más területen? Verseskötet?

Fú, legyen először a kezemben a Derült égből terhesség. Aztán az olvasóim kezében! Mondják el ők, hogy milyen lett. Azt hiszem, én egy kicsit elfogult vagyok! Ha jó visszajelzések jönnek, akkor vannak további terveim. Hiszen van két gyerekem, akik kifogyhatatlan munícióval rendelkeznek, ha ihletre van szükségem. Meglátjuk. Mondják meg az olvasók! Szerintetek legyen új könyv? :)

 

Mit kell tenned, hogy tiéd legyen a Derült égből terhesség című könyv? Rendeld elő az alábbi linkre kattintva, és ne felejtsd el használni az "elorendeles" kuponkódot, hiszen a kedvezmény csak rád vár!

Kovács Dorka: Derült égből terhesség

 derult-egbol-terhesseg-kovacs-dorka-elorendeles-kotyogok_blog_hu.jpg

 

Köszönöm az írónőnek az interjút! További sok sikert kívánok!

 

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet! Amennyiben tetszett, kérlek oszd meg másokkal is! 

Ha még több érdekes, személyes cikkeket olvasnál Tőlem, lájkold facebook oldalamat: @kotyogok

Vagy csatlakozz a csoportomhoz: Kortyolva kotyogjunk

Vagy keress instagramon: kotyog_ok

Legyen szép napotok! Evelin

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr3716745318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása