kotyogOK

Jó helyen vagyok?

2019. augusztus 27. - most.kotyogok

 

Halk, ritmusos kopácsolásra ébredek. A ház még csöndes, tudom, hogy kintről jön a hang. Kilépek a teraszra, csöndesen hajtom be magam után az ajtót. A hűvös lágyan ölel át, betakar magával, pajkosan megcsípi az arcomat. Köszönt a hajnal, én pedig emelt fővel bólintok. A lábam előtt szőlőültetvény nyargal. Zöld, lila, fehér fürtök csüngnek az ágakon, a számban érzem a szőlő roppanását, friss zamatát. Az ősz érkeztét suttogja a fülembe.

A távolban a Duna szelíden ringatózik, míg én a közelben keresem a zaj forrását. A balra eső fán újra hallom, egy fakopáncs az.

A szőlősorok közül hangtalanul suhan egy macska a fák felé. Egy pillanatra torpan meg, ahogy észrevesz. Rám néz, zöld szemeivel bennem a veszélyt, az idegent látja, míg én csak a kecses ragadozót, az öntörvényűt. A szürke csíkok tovasuhannak, hogy más áldozatot gyűjtsön magának.

Azon gondolkodom, hogy jó helyen vagyok-e?

A közelgő ősz mindig valami újat hozott. Változásokat, iskolakezdést, új barátokat, új tantárgyakat, emlékeket a forró nyári napokról, illatokat a frissen nyírt fűről, hűsítő érzéseket egy nyári záporról.

Azon gondolkodom, hogy jó helyen vagyok-e?

A hátam mögött halk neszre leszek figyelmes, apró talpak csattogására. Hangos kacajra, ajtó kivágódására, ahogy parányi kezek átölelik a lábam. Hatalmas szemek néznek rám, miközben a vigyora fülig ér. Nem enged a szorításából, a hangjával játszik, boldogan sikongat. Ahogy felemelem, a lábával automatikusan öleli a csípőmet, aprócska kezeivel markolja a pólómat. Puha lépteket hallok még, amiket minden reggel köszöntök, már több mint tíz éve.

Az otthon ott van, ahol a család. Kutyával, macskával, teknőssel, nyúllal, vagy plüss dinoszaurusszal. Mindegy, hogy tengerparton, egy réten, egy tízedik emeleti lakásban, egy pincében, egy hegyen, esetleg a világ másik csücskében. Tudom, hogy jó helyen vagyok, mert ott vagyok, ahol a családom. 

 

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet. Amennyiben tetszett, kérlek oszd meg a barátaiddal is, hogy ők is elolvashassák.

Ha még több érdekes, személyes cikket olvasnál Tőlem, lájkold facebook oldalamat: @kotyogok

Vagy keress instagramon: kotyog_ok

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr9615027258
süti beállítások módosítása