kotyogOK

Trick or treat, avagy hogyan készüljünk a halloweenre?

2021. október 29. - most.kotyogok

halloween-kotyogok_blog_hu.png

Két csoportra oszlik a social media fotelhuszárjai, amikor témaként kerül elő a halloween. Hiszen vagy nagyon utálják, vagy nagyon imádják, aki esetleg a kettő között meghúzódó csendes rétegbe kerül, inkább háttérbe húzódik (sokszor jogosan). Fogalomkeverés, hamis történelem, rossz tudásból fakadó harc, ugyanis sokan a mindenszentek és a halottak napjának meggyalázásaként azonosítják, pedig nem ártana tisztában lenni azzal, hogy a halloween október 31-én van, nem beszélve arról, hogy nem amerikai ünnep, hanem a régmúlt kelta korokig nyúlik vissza a története.

Október utolsó napján elvékonyodik a határvonal a túlvilág és a mi világunk között, így az eltávozott lelkek megpróbálnak átjönni hozzánk. Ezen a napon pedig pont ezért öltöznek sokan jelmezbe, hogy megtévesszék a szellemeket!

Öltöztessük fel a házat!

Mivel a gyerekeim még tökmagok ehhez a Trick or treat (csokit vagy csalunk) édességgyűjtéshez, úgy gondoltam, hogy akkor itthon fogunk kreatívkodni! Mi se maradjunk ki a mókából!

Jöhetnek a szellemek?

A halloween egyik legfontosabb jelképe a szellem, így hát a mi repertoárunkból sem maradhat ki! A kreatívkodásaink egyik leggyakoribb alkotó eleme a WC papír guriga, így adott volt, hogy most is készüljön belőle szellem! Pofon egyszerűen megoldottuk: Nuskó lefestette fehérre, én pedig vagdostam hozzá fehér, vékony krepp papírt, ráragasztottuk és már csak fel kell akasztani!

A jelen állás szerint az egyik gyerekem az elkészült szellemet meg akarja enni, mert azt hiszi, hogy a papír ehető, míg a másik épphogy kezdi kapizsgálni, hogy mi az a félelem, így idén a kevésbé rémisztő díszítés felé fordultam, hogy még véletlenül se kapjanak frászt a lányok.

halloween-kotyogok_blog_hu_png.png

Jöhet egy cuki szellem is?

Színes papírra rajzoltam egy szellemet, Nuskó pedig egy kör alakúra vágott szivaccsal tapicskolta körbe a sziluettjét. Hogy még véletlenül se legyen félelmetes, mosolygós arcot festettem a legvégén. Ugyanilyen eljárásban készült a halloween tök is!

Következő cél legyen egy szellem város!

Korábban is festettünk már kiürült tejes-, vagy gyümölcslés dobozt, így most is adott volt, hogy a városunk készüljön dobozokból! Éljen az újrahasznosítás! Félretettem a cékla-meggy gyümölcslé dobozát, és néhány tejes dobozt, valamint két fehér papír poharat. Kimostam, feldaraboltam őket, hogy Nuskóval együtt lefessük feketére őket. Szikével ablakokat, ajtókat vágtam, pókhálót festettem a falakra, és szemeket ragasztottam rá. Nemrégiben férj pedig több ledes mécsessel érkezett haza, így tökéletes világítást nyújtott a városunknak! Kiegészítésként egy nagy kartonlapra tenném, és akár kartonból fát, kerítést is lehetne készíteni, de ez inkább nagyobb gyerekek környezetében valósítható meg, én előbb a festéket kapartam le az asztalról, székről, ha már Lizi is megpróbált feketével festeni. :)

halloween-kotyogok_blog_hu-.png

De akkor már legyenek a városnak lakói is, készítsünk múmiákat! Nagyon egyszerű, nagyon gyorsan kivitelezhető: üres üvegeket körbetekertünk gézlappal, két szemet ragasztottunk rájuk, és már élvezhették is a szellemházak békés, csendes nyújtotta pompáját!

Kreatívkodásra fel!

 

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet! Amennyiben tetszett, kérlek oszd meg másokkal is! 

Ha még több érdekes, személyes cikkeket olvasnál Tőlem, lájkold facebook oldalamat: @kotyogok

Vagy csatlakozz a csoportomhoz: Kortyolva kotyogjunk

Vagy keress instagramon: kotyog_ok

Legyen szép napotok! Evelin

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr5416739524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása