kotyogOK

Ide süss!

2019. november 22. - most.kotyogok

Korábbi cikkemben szerepelt néhány mézeskalács. Emlékszel rá, épp a halloweenről meséltem. Nem? Na gyorsan olvasd el: Mit nekem halloween?

Kíváncsiak vagytok a receptre?

Kérd meg anyádat, hogy ossza meg veled a titkos kedvenc mézeskalács receptjét! Itt valami olyasmit képzelek el, hogy az anya hosszas gondolkodás után végül bólint, körbe néz a lakásban, hogy ki figyeli. Miután meggyőződött arról, hogy nincs ok pánikra, karon ragad, bevisz a gardróbjába, rátok zárja az ajtót, a halovány lámpa fénye épp csak hogy bevilágítja a szobát. Kinyitja a szekrénye ajtaját, elpakol néhány holmit, végül egy fém dobozt veszel észre a sarokban. Előszed a pulcsija alá rejtett nyakláncról egy apró kulcsot, belehelyezi a dobozba, elforgatja a kulcsot, majd egy halk kattanással megnyílik a doboz. Te pedig egy filmben érzed magad, ragyog a doboz,tágra nyílt szemekkel figyeled anyád minden mozdulatát. Kivesz egy pontosan összehajtogatott papírlapot, feléd fordul, óvatos mozdulatokkal széthajtogatja és lassan sorolni kezdi a hozzávalókat. Jó, mi?

Na, nem, hát nálunk sem így nézett ki! Küldött egy receptet az internetről, én kinyomtattam, összeszedtem a hozzávalókat, és néztem, ahogy anyám ügyes mozdulataival a száraz és a nedves hozzávalókból valami isteni tésztát gyárt. Nem kell ehhez sok minden. Rutin és szeretet!

A tésztát anyám mindig érzésből csinálta, ahogy nagyanyám is. Egy kis méz, fahéj, gyömbér, szegfűszeg, a lakásba pedig egyből beköltözött a tél, a meleg, az emlékek és a nyugalom. Tudta mindig mi a következő lépés, mikor kell hozzátenni az egyik hozzávalót, és mikor a másikat. Én pedig magát az életérzést szívtam magamba. Hogy szeretném én is ugyanígy csinálni majd az én lányommal.

Eláruljam a receptet?

Mivel kis adagot csináltunk (bár így is 2 tepsivel lett) így ezt a receptet osztom meg veletek, dupla adagoknál nyilván dupla mennyiséget számoljatok:

- 10 dkg margarin
- 0,5 dl méz
- 10 dkg cukor
- 1 tojás
- 25 dkg liszt
- 1 tk sütőpor

Érzésre pedig: fahéj, gyömbér, szegfűszeg (ha magamban átkonvertálom a mennyiségeket, úgy mondanám, hogy 2 tk fahéj, 1 tk gyömbér, 3 tk szegfűszeg)

A mézet, cukrot, fűszereket és a margarint főzd fel. Hagyd kihűlni, hiszen csak utána lehet beletenni a lisztet, a tojást és a sütőport. Ezt követően én egy egész éjszakát hagytam pihenni a hűtőben folpackba tekerve.

Másnap lisztezett deszkán kinyújtottam, kiszaggattam, és 160 fokon 6-7 perc alatt megsütöttem. Vigyázzatok a sütéssel, hamar megkapnak! Miután kihűlt, neki estem a díszítésnek.

Elkészíted Te is? Mutasd meg nekem!

                                                                       ***

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet. Amennyiben tetszett, kérlek oszd meg a barátaiddal is, hogy ők is elolvashassák.

Ha még több érdekes, személyes cikkeket olvasnál Tőlem, lájkold facebook oldalamat: @kotyogok

Vagy keress instagramon: kotyog_ok

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr2815320280
süti beállítások módosítása