kotyogOK

Last minute advent

2020. november 29. - most.kotyogok

adventi-koszoru_kotyogok_blog.jpg

Az év ezen időszaka csupa izgalom, várakozás, és öröm. Anyaként pedig még több lehetőségeket tartogat, hiszen rengeteg kreatívkodás vár. Milyen legyen az adventi naptár? Írjunk levelet a Mikulásnak? Mi az a manózás? Kézzel készített karácsonyi ajándék a nagyszülőknek? Jöhet minden!

Nálunk ilyenkor a christmas fm szól, elővesszük a karácsonyi dekorációkat, előkerülnek a fényfüzérek, girlandok. Narancs, fahéj, szegfűszeg, sült gesztenye illata lengi körbe a lakást. A jó hideg citromos sörikét felváltja a forralt bor és a kakaó.

És ha már a dekorálásnál tartunk, bizony a hétvégén meg kell gyújtani az első adventi gyertyát a koszorún, jövő héten pedig az adventi naptár nyitogatása is kezdetét veszi. Csapjunk is bele!

Hogyan (nem) lett nekem kávés adventi koszorúm?

Évek óta egy igazán különleges adventi koszorúra fáj a fogam. Két gyerekkel a hátam mögött, temérdek feladatok között elhatároztam, hogy idén biztos, hogy csinálok egy kávés adventi koszorút! Mint az lenni szokott ilyenkor, előkaptam a Pinterestet és a Google barátomat, hogy inspirációt nyerjek: vajon a kávészemek mellé még mivel díszítsem a koszorút? Fahéj rúddal? Kockacukorral? Egy kis szárított naranccsal? Mind-mind remek ötlet! Nosza, rajta, össze kell szedni a hozzávalókat!

November vége felé közeledve rájöttem, hogy ki fogok csúszni a határidőből, így egyik délután kipakoltam mindent, hogy én bizony most neki állok, Nuskó majd vagdos és fest mellettem. Kitettem az eszközöket: ragasztópisztoly, koszorú, szemes kávé, fahéj, csillagánizs stb. Fogtam az ollót, elvágtam a kávészemes zacskót. Itt borult minden. A kávészemek pici méretéből kiindulva hagyta el a számat az a kifejezés, hogy "ott rohadjon meg"…

Félőrült módjára rohangáltam a házban, hogy ugyan, most milyen adventi koszorút csináljak? Gyors ötletelés gyanánt újra az egyik legjobb barátomhoz fordultam: a Pinteresthez. Gyönyörű fakorongos, színes, csillogós koszorúkat találtam, aranyos madarakkal, rénszarvassal, kandeláberekkel. Kitaláltam, hogy bizony nekem is fakorongos kell! Férj pedig hősiesen vágott nekem fakorongot. Szombaton, késő délután pedig Nuskóval nekiveselkedtünk. Kivettünk minden díszt a szekrényből, fenyőket, tobozokat, mogyorókat, diókat szedtünk a kertből, csakhogy rájöjjünk, valahogy a fakorongos verzió számunkra nem az igazi. Újra elővettem az eredeti koszorút, néhány dekoranyagot, és próbálgattunk. Nuskó lelkesen pakolta a sok szép díszt, csak úgy csillogott a szeme! Így lett egy visszafogott, természethez kapcsolódó csinos kis adventi koszorúnk.

Ne feledjétek: az első gyertya a hitet, a második a reményt, a harmadik az örömöt, és a negyedik gyertya a szeretet jelképezi. Az adventi koszorún meggyújtott gyertya a világosság eljövetelét szimbolizálja, amely legyőzi a sötétséget. Nekünk pedig ebben a nehéz évben pont erre van szükségünk!
adventi-naptar_kotyogok_blog.jpg

Mit rejt az idei adventi kalendáriumunk?

Akárcsak tavaly, úgy idén is vártam már, hogy az adventi kalendáriumot is elkészíthessem. De vajon mit rejtsen a kalendárium, aminek a 2,5 éves, valamint a 4 hónapos lányom is örülne?

Meséket! Verseket! Dalokat! Hajnalok hajnalán miközben még mindenki aludt, én szorgosan gyűjtögettem a karácsonyi verseket és meséket. Holle anyó, a suszter manói, Gárdonyi Géza cinegéje, valamint Móra Ferenc Télapója is helyet kapott, akárcsak hóemberek (A hóember orra, A hóember), tücskök (A tücsök és az egérke lakodalma), és Télapóváró versek. A sok-sok mese mellé pedig igazi csajos apróságokat is rejtettem (szó szerint): hajcsat, hajgumi, nyaklánc, gyurma, narancs, szaloncukor, mézeskalács, természetesen igazságosan elosztva a napokra.

Csakhogy problémába ütköztem! Az adventi zsákokba nem mindegyik ajándék fért bele, mint például a gyurma! Na, nem baj, innen jött az ötlet, hogy Nuskóval akkor már játszunk kincskeresős játékot! A terveim szerint, ahogy felolvasom a lányoknak a meséket, vagy verseket, a végén a Mikulás arra kéri Nuskót, hogy az elrejtett ajándékot keresse meg egy fejtörő keretei között. (déli alvás alatt kerülnek elrejtésre az adott napi ajándékok) A fejtörők Nuskó korából kiindulva nagyon egyszerűek lesznek: Hol tudod megnézni magadat? (tükörre felakasztva találja a nyakláncot) Szeretnél játék sütit sütni? Keress süti kiszúrókat anya konyhájában! (a gyurma a kiszúrók mellett lesz)

Na, erről szól anyaság! Kreativitásról, újragondolásról, logisztikázásról. Élvezem, hogy anya lehetek, és különleges apróságokkal örvendeztethetem meg a lányaimat. Hálás vagyok, hogy olyan társat találtam magamnak, aki minden hülyeségemben benne van, és segít a megvalósításban!

Decemberre fel! Karácsonyra fel! Adventre fel!

***

Tetszett a cikkem? Kérlek oszd meg! 
Kérdésed van, érdekel a világom? 
Facebookon megtalálsz: @kotyogok
Vagy instagramon: kotyog_ok

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr8716306452
süti beállítások módosítása