kotyogOK

Ide nekem a retró téli fagyit!

2021. június 22. - most.kotyogok

teli-fagyi-kotyogok_blog_hu.png

Imádom a retró dolgokat! Fogalmam sincs honnan jött ez a mániám, de imádok idősebb emberek házában szétnézni, téblábolni, mert rengeteg kincset rejt! Temérdek emlék, halovány múlt, megannyi mondanivaló vár az ilyen környezetben! Imádom hallgatni mások élettörténetét, és rajongok a régi tárgyakért! Hiszen jómagam is csupa csip-csup, mégis különleges retró tárggyal díszítettem fel az otthonunkat!

Olykor-olykor felidézem, milyen klassz volt a gyerekkorom, amikor 40 forintért vettünk fagyit (juj, azok a '90-es évek), vagy a turbó rágót rágcsáltuk a volt osztálytársaimmal. Néha pedig azokat a pici italporokat ittuk, amiket igazából vízben kellett volna feloldani… De hát ki tudta ezt? Ha fájt a hasunk, Dianás cukrot nyomtak a kezünkbe, vagy a nagymamánál mindig akadt a fém dobozba narancs vagy citrom ízű, kemény, töltetlen cukorka. Piros mogyorós csokit vett mindenki, ajándékba pedig macskanyelvet kaptunk! Szamba, Lottó, Kapucíner vagy Bohóc csoki? Melyik volt a kedvenced?

Na, de vajon melyik ragacsos édességért rajongtam annyira?

A téli fagyiért!

Agyoncukrozott, gejl édesség, ami feledtette velem a rossz jegyeket, a tanárok szidását, vagy a biciklivel történő esések fájdalmait! Na persze, ehhez azért már van egyfajta érzelmi kötődés is, hiszen rengeteg jó emléket hoz elő! Én pedig ezeket a jó emlékeket szeretném tovább adni a gyerekeimnek is!

Készítsünk téli fagyit!

teli-fagyi-keszites-kotyogok_blog_hu.jpg

A történet rém egyszerű: jó fél évvel ezelőtt kitaláltam, hogy márpedig téli fagyit szeretnék készíteni, igen, a tél kellős közepén! Micsoda móka lesz! Hát persze! De hol kapok tölcsért? Sehol! Se gyorsétteremben, se boltokban nem jártunk szerencsével, így jóval később, a tavasz végén sikerült csak elcsípni a tölcsért, na de nincs ezzel baj, ki mondta, hogy nem lehet ilyenkor is téli fagyit enni?

Előkerestem a receptet:

  • 200 ml habtejszín
  • 100 g tejcsokoládé
  • 100 g étcsokoládé

A téli fagyi tetejének bevonásához szintén tejcsokit használtam, amit pisztáciával és cukor gyöngyökkel díszítettem.

Hogyan álljunk neki?

Felforraltam a tejszínt, és ráöntöttem a korábban felkockázott csokoládékra. Addig kevergettem, amíg el nem olvadtak, így szép, sima krémet kaptam. A hűtésre picit rásegítettem: akárcsak a puding készítésekor, hideg vízbe raktam a lábast, és addig kevergettem, amíg ki nem hűlt. Ezután 2-3 óráig a hűtő vendégszeretetét élvezte! Amint letelt az idő, kivettem a lábost, és robotgéppel habosítottam a masszát. Amikor elérte a kívánt állagot, beletettem a tölcsérekbe, a tetejét belenyomtam az olvasztott csokoládéba, és megszórtam a hőn áhított díszítő elemekkel. Magát a csokoládé masszát akár igény szerint is lehet bővíteni, például friss málnát tenni a krémbe, vagy darabolt szárított áfonyát! Isteni ízek, csupa kuriózum!

Az eredmény pedig? Egy felejthetetlen délután, amit körülölelt a téli fagyi iránti emlékek, valamint a gyerekem csupa csokis, maszatos, boldog arca!

 

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet! Amennyiben tetszett, kérlek oszd meg másokkal is! 

Ha még több érdekes, személyes cikkeket olvasnál Tőlem, lájkold facebook oldalamat: @kotyogok

Vagy csatlakozz a csoportomhoz: Kortyolva kotyogjunk

Vagy keress instagramon: kotyog_ok

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr6216601414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása