kotyogOK

Mindenkinek van ideje olvasni?

2021. december 16. - most.kotyogok

kotyogok_blog_hu-olvasas-hangoskonyv_csodatanya.jpg

Elfogadom a felnőttek magyarázatát, miképp "nekem nincs időm olvasni". Elfogadom, mert én már csak ilyen személyiség vagyok. Megértem az embereket, hogy ide-oda rohannak, sokszor úton vannak, kapkodnak, elfelejtkeznek dolgokról.

Én mégis azt mondom, hogy belefér az olvasás az életünkbe! Korábban már írtam többször is arról, hogy a statisztikák szerint mind felnőttek, mind gyerekek körében csökken az olvasás iránti vágy.

Pedig mind tudjuk, hogy az olvasás rengeteg készséget fejleszt, amilyen például a szókincs bővülése, képzelőerő erősítése, ok-okozati viszonyok fejlesztése stb.

Na és ha nem arról van most szó, hogy mit olvass, hanem hogy hogyan olvass?

Nem könyvet ajánlok, hanem másik olvasási formát: hangoskönyvet!

Az információ ugyanúgy eljut hozzád, akár olvasod, akár hallgatod, csak másik formában: a füleden keresztül. Utazás során kiváltképp közkedvelt forma a zenehallgatás, vagy jelen esetben a hangoskönyv hallgatás.

A hangoskönyvek élvezetesebbé teszik egy gyermek számára az olvasást, hiszen nem nekik kell felolvasni oldalakon keresztül, hanem elég, ha rajzolás közben hallgatják a történetet.

kotyogok_blog_hu-olvasas-hangoskonyv.jpg

És én mit hallok?

Gyerekkorom kedvenc filmjét… Imádok az emlékeim között kutakodni, ilyenkor látom magam előtt a környezetet, érzem az illatokat, tapintásokat, a számban az ízeket… Ezúttal viszont egy régi emlékhez nyúlok. Visszarepülök egy kicsiny falu hófehér házába, amikor a nappaliban ücsörögtem egy bordó kanapén, előttem egy dohányzóasztal, a szoba túlfelén pedig egy hatalmas páfrány díszelgett. A tévét bámultam és a benne szereplő gyönyörű, csodálatos fekete lovat. Mesés látványt nyújtott, máig emlékszem, ahogy kirázott a hideg a történet előrehaladtával, ahogy békére lel az állat egy gyönyörű vidéken hosszú, viszontagságos útja után. Miközben a saját kis műanyag, fekete lovamat szorongattam, arról álmodoztam, hogy egyszer nekem is lesz egy páratlan fekete lovam, és ketten szeljük át Magyarország vadregényes, festői vidékeit. Habár csodás álom, ez megmarad a vágyálmok között… De imádok ehhez az emlékhez nyúlni, és ha a lányok nagyobbak lesznek, biztos, hogy közösen meg fogjuk nézni a Fekete szépség című filmet. Most viszont még túlságosan is fiatalok hozzá, de erre a fenséges állatra mindannyian csodálattal nézünk, így jelen esetben hangoskönyvet hallgatunk, mégpedig a Csodatanya legújabb számát. Ágoston ló mesél nekünk sok érdekességet és megismerünk egy különleges világot, a tanyavilágot: hogyan élnek az állatok, mi az ott lakók dolga és miképp kell ellátni a jószágokat.

A szülők feladata hogy rávezessük gyermekeinket az olvasásra. Gondolkodó társadalmat szeretnénk létrehozni, aki helyt áll a világban? Vagy inkább egy bárgyú, teszetosza, esetlen nemzetet?

 

Köszönöm, hogy elolvastad!

Nézz be hozzá, további érdekességekért: KotyogOK

Evelin

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr6116785306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása