kotyogOK

Viszlát, kedves ősz?

2020. november 17. - most.kotyogok

osz_kotyogok_blog_hu.png

Már többször is említettem, hogy jó barátok vagyunk az ősszel. Én imádom a színeit, és azt is, hogy esős időben lelkiismeret-furdalás nélkül kuckózok be a lakásba, úgy, hogy a lábamat se teszem ki. Forró csokit vagy teát főzök. Előkerülnek az illatgyertyák, fahéj, szegfűszeg, narancs illata nyargal körbe a lakásban.

Azonban, amikor hétágra süt a nap, irány a kert! Lehet színes leveleket gyűjtögetni, az őszi virágokból csokrot kötni, süttetni magunkat a langyos napfényben…

Ősszel…

Az ősz egy különleges évszak, remek játékokat lehet a témával kapcsolatban találni. Én viszont most egy egyedi, rövid feladatot hoztam, amiből végül egy egész délelőtt keveredett ki.

Egy kedves blogger társamtól, a Segítség A Szülőknek alapítójától kaptam a nagyobbik lányom részére egy remek feladványt!

Ki rejtőzik a Segítség A Szülőknek blog mögött?

Egy szülő tanítja a gyermekeit, óvja, fejleszti, egyengeti az útjait. Orsolya, a Segítség A Szülőknek megálmodója pedig anyukáknak, apukáknak nyújt segítséget gyermekeik fejlődése kapcsán. Blogján rengeteg hasznos információt találtok különböző témákban: artikuláció, emlékezet, gondolkodás, figyelem, mozgás és kommunikáció. Csoportjában pedig jobbnál jobb feladatsorok várnak arra, hogy letöltsd és kipróbálhasd gyermekeddel!

Milyen feladatot kapott Nuskó?

A feladat címe: Őszi levélkereső

levelkereso_kotyogok_blog_hu.jpg

A fákról a színes levelek lehullanak és elfújja őket a szél. De vajon melyik levél melyik fához tartozik? Tedd a leveleket a hozzájuk illő fa alá.

Remek játék a gyerekemmel! Tudod miért? Kibővítettem, és aznap délelőtt rengeteg témát öleltünk fel: évszakok, színek, termések, formák.

Kisebbik lányomat a babakocsiba raktam, nagyobbikkal pedig tettünk egy szép nagy sétát. Leveleket gyűjtöttünk, megmutattam a különböző formájukat és megkérdeztem, hogy melyik milyen színű. Piros? Sárga? Zöld? Barna? Milyen terméseket látsz a földön? Makk? Mogyoró? Toboz? Hol látsz gesztenyét?

Amellett, hogy kint voltunk a jó levegőn, tanult is! Bent pedig elővettem a feladatot: szintén a színeket és az évszakokat tanulmányoztuk. Utána pedig jöhetett a gyurmázás, kreatív céllal felhasználva a szedett terméseket a gyurma csigához, zsiráfhoz, oroszlánhoz stb.

Rengeteg fejlesztés, apró játékokkal. Ez volt a célom. Finommotorika, logika, memória és még sorolhatnám!

Hogy miért írtam erről? Mert egy kreatív anyuka vagyok, aki egy apró, ám annál hasznosabb feladatból egy egész délelőttöt felhasznált tanulásra. :)

Orsolya blog felületét ITT találhatjátok, facebook oldalát pedig EMITT

Ui.: Orsolyáról hamarosan még hallani fogtok felőlem ;)

Jöhet egy kis meglepetés?

Orsolya november 30.-án elindítja a Karácsonyi futam elnevezésű online eseményét, ahol 24 napon keresztül egy-egy játékos feladatot készít gyerekeknek (elsősorban ovisoknak, de kicsit kisebb vagy nagyobb testvér is biztos megtalálja a lehetőséget benne). Én már alig várom, hogy Nuskóval minden nap valami új, kreatív feladatot kipróbálhassunk!

Kíváncsi vagy a részletekre?

Lájkold a Segítség A Szülőknek facebook oldalát, vagy csatlakozz az eseményhez ITT

 

***

Tetszett a cikkem? Kérlek oszd meg! 
Kérdésed van, érdekel a világom? 
Facebookon megtalálsz: @kotyogok
Vagy instagramon: kotyog_ok

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr216288986
süti beállítások módosítása