kotyogOK

Hogyan készítsünk isteni házi fagylaltot géppel és gép nélkül?

2021. július 08. - most.kotyogok

fagylalt-keszites-kotyogok_blog.png

Itt a nyár, a forróság, mi másra vágynánk jobban, mint egy hűsítő finomságra? Na, de mi van akkor, ha túl messze van a cukrászda, az aszfalt is csak úgy perzsel, és a kutyának sincs kedve az árnyékos kertből kilépni? Készítsünk isteni házi fagylaltot géppel, és gép nélkül is! De az egyik legyen ám cukormentes!

A vidéki életben az az egyik legjobb dolog, hogy van kert. És, ha van kert, akkor bizony lehet ültetni! Imádtam figyelni, ahogy Nuskó a ribizli bokorról csipkedi le a vörös, savanykás szemeket, és milyen boldogan hozta nekem! Így lett az egyik fagylalt alapja a ribizli:

epres-ribizlis-fagylalt-kotyogok_blog_hu.png

Epres-ribizlis fagylalt (gépi)

  • 15 dkg eper - megtisztítva, felaprítva
  • 10 dkg ribizli
  • 10 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • citromlé vagy citromhéj belereszelve ízlés szerint
  • 2 evőkanál natúr görög joghurt
  • 2 dl habtejszín

Figyelem! Epres-ribizlis fagyi esetében, amennyiben nem szeretnéd a magokat is benne hagyni, érdemes átpasszírozni!

Ez a fagylalt géppel készült, ezért előző este még betettem a gépet a fagyasztóba!

Jöhet a készítés?

Turmixgépbe beletettem az epret, ribizlit, porcukrot, vaníliás cukrot, joghurtot, citromot és össze turmixoltam őket. A habtejszínt felvertem, végül az epres masszával óvatosan összeforgattam.

Ezt követően már csak beleöntöttem a gépbe az egész epres-ribizlis keveréket, és beindítottam. A gép közel 1 óra alatt végzett, majd rövid időre újra betettem a fagyasztóba az elkészült fagylaltot a kellő állag elérése érdekében (kevésbé szeretem folyósan)

Végül tölcsérbe kanalaztam, Nuskónak pedig színes cukorkákkal és rolettivel díszítettem!

cukormentes-malnas-joghurtos-jegkrem-kotyogok_blog_hu.png

Cukormentes málnás-joghurtos jégkrém

Még az egyik nagyobb bevásárló áruházban velem szembe csücsült az egyik polcon egy jégkrém készítő forma, ami nagyon megtetszett, így gyorsan a kosaramban is landolt. Már korábban is törtem a fejem, hogy a gyereknek ugyan hogyan készíthetnék könnyű, cukormentes házi jégkrémet, ami legyen különleges is, de amint megláttam ezt a flamingós formát, tudtam, hogy nyert ügyem lesz!

Tehát a jégkrém készítő eszköz már meg volt, a recept is a fejemben formálódott, már csak a gyümölcs hiányzott!

Nem is kellett sokat várnom rá, a szomszéd bácsi ugyanis egyik nap már messziről integetett, hogy bizony hozott nekünk valamit, mégpedig egy nagy doboz málnát! Azt hiszem fülig ért a szám a mennyei manna láttán (mindenkinek ilyen cuki szomszédokat kívánok!), és nem volt mit tenni, a fagylalt receptje össze is állt!

Mit is tettem bele?

  • 20 dkg málna
  • 3 dl natúr görög joghurt
  • 10 dkg xilit
  • 1 ek méz
  • egy kanál citromlé

Szintén turmixba beleöntöttem a málnát, a görög joghurt 80%-át, facsartam rá egy kis citromlevet, végül xilit és méz került bele. Jó alaposan össze turmixoltam! Fogtam a jégkrém formákat, és felváltva kanalaztam bele a maradék natúr joghurtot és a málna masszát. A leleményesebbek a natúr joghurtba egész málnaszemeket is csempészhetnek, így még izgalmasabb lesz a jégkrém! Ezután már csak a fagyasztóba tettem őket, míg el nem érik a megfelelő állagot!

Ugye milyen egyszerű? Mégis nagyszerű íz élmény, remek hűsítő finomság!

 

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet! Amennyiben tetszett, kérlek oszd meg másokkal is! 

Ha még több érdekes, személyes cikkeket olvasnál Tőlem, lájkold facebook oldalamat: @kotyogok

Vagy csatlakozz a csoportomhoz: Kortyolva kotyogjunk

Vagy keress instagramon: kotyog_ok

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr6516615438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása