kotyogOK

Mennyei gyümölcsös desszertek recepttel!

2021. július 15. - most.kotyogok

kotyogok_blog_hu-malna-pite.jpg

A nyár semmi másról nem szól, csak napsütésről, pihenésről és végre; rengeteg gyümölcsről! Igaz, a konyhát mindenki igyekszik kerülni ebben a melegben, ám korábban hoztam már isteni fagyi recepteket, most pedig tovább kísérleteztem, és hűsítő gyümölcsmisu (gyümölcsös tiramisu) és fenséges túrós-málnás pite készült!

Imádom a pitét! Na, nem a hagyományos villával megszurkált tetejű, porcukorral lehintett almás pite félét, hanem az amerikait! Rácsos vagy morzsolt tetejű, és porcukor nélküli fenséges krémes pitéket!

kotyogok_blog_hu-malna-pite-turo.png

Íme a málnás-túrós pite receptem:

Nem szeretem kárba hagyni a gyümölcsöket, így amit már a gyerekek nem esznek meg (mert teletömték a hasukat), azokból szeretek gyümölcsös smoothie-t vagy desszertet készíteni. A hűtőben találtam túrót, a málna pedig az asztalon hevert, így kifundáltam, hogy sütök egy túrós-málnás pitét. Érdemes akkor elkészíteni, amikor kicsit borongósabb az idő, mert bizony be kell kapcsolni a sütőt.

A tészta hozzávalói: (kánikula esetében a tésztát le lehet cserélni leveles tésztára is)

  • 35 dkg liszt
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg cukor
  • 2 kávéskanál szódabikarbóna
  • 20 dkg margarin
  • 0,5 citrom reszelt héja és egy kis kanálnyi citromlé
  • 2 db tojássárgája (a fehérjét hagyd meg a tészta megkenéséhez)
  • 1 csipet só

A tésztát elkészíteni nagyon egyszerű, ugyanis a hozzávalókat gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Miután szépen összeállt, egy kisebb darabot érdemes lecsípni, amivel a pite tetejét szeretnénk dekorálni. Mindkét részt csomagoljuk Folpackba, majd a nagyobb rész mehet a hűtőbe, a kisebbik a fagyasztóba. A tésztát minimum fél órán keresztül a hűtőben hagyom, de érdemesebb 1-2 órára is pihenni hagyni.

Jöhet a töltelék!

  • 25 dkg túró
  • 3 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1,5 dl tejföl
  • pici citromhéj és citromlé (imádom, ahogy kihozza az ízeket)
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 30 dkg málna

A málna kivételével minden hozzávalót összekeverek. Utoljára forgatom bele óvatosan a málnát, és néhány szemet félre is teszek belőle a díszítésre.

Miután kipihente magát a nagyobbik tészta, kinyújtom, szilikonos piteformába teszem, megszurkálom az alját, majd megsütöm 160 C fokon kb. 15 percig.

Amint szép piros lett a tészta, kiveszem, óvatosan beleöntöm az elkészített tölteléket, majd a fagyasztóból kiveszem a kisebbik tésztát. Kinyújtom, és megkérdezem a gyereket, hogy milyen díszítés kerüljön a pitére. Szívecske formát választott, így vagdostunk néhány szívet, majd a többit hosszúkás csíkokra vágtam. Nuskó segített feldíszíteni a pitét, elhelyezni a dekorációt, majd lekentem tojással, és visszatoltam a sütőbe, szintén 160 fokon kb. 20 percre. Miután szép aranysárga lett a teteje, kivettem, hagytam kihűlni, majd málnával feldíszítettem. Mielőtt levittem volna a családnak, készítettem néhány képet róla, ugyanis hűlt helye volt a pitének fél óra múlva :)

És ha nincs kedvünk sütni?

Ha már ennyire belemelegedtünk a sütésbe, most jöjjön egy hűsítő ínycsiklandó gyümölcsmisu! Na de mi is az a gyümölcsmisu? Ugyanannyira könnyű elkészíteni, mint a tiramisut, csak gyümölcsökkel lett töltve!

kotyogok_blog_hu-gyumolcsmisu.png

Sütés nélküli mennyei gyümölcsmisu

Hozzávalók:

  • 200 g babapiskóta
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 500 ml tej
  • 6 kanál cukor
  • eper lekvár
  • negyed csomag vaníliás cukor
  • 250 g mascarpone
  • 300 g gyümölcs (ribizli, erdei gyümölcs, eper, málna, banán, amit találtok)

Segítő társam most kivételesen a kisebbik lányom lett, Lizike, ami úgy történt, hogy beültettem az etetőszékbe, kezébe nyomtam egy babapiskótát, aztán magyaráztam a receptet, hátha az egyik gyerek cukrász lesz:

Elkészítettem a vaníliás pudingot, majd hideg vízben kihűtöttem. A hűtőből nálam most ribizli, banán, meggy és egy maréknyi erdei gyümölcs került elő. Imádom a savanykás gyümölcsöket, ahogy találkozik az édessel; egyszerűen mennyei!

Miután kihűlt a puding, egy üvegtálba a vaníliás cukros tejbe megforgatott babapiskótákat tettem. A piskótát megkentem eper lekvárral, megszórtam gyümölcsökkel, végül egy adag pudingot öntöttem rá. Félig elfedte az üvegtálat, így újra kezdtem: babapiskóta, eperlekvár, gyümölcs és az utolsó adag puding. Érdemes egy egész éjszakára hűtőbe hagyni a desszertet, hogy a babapiskóta kellően megpuhuljon. Tálalás előtt néhány szem ribizlivel és meggyel díszítettem.

Jó étvágyat!

 

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet! Amennyiben tetszett, kérlek oszd meg másokkal is! 

Ha még több érdekes, személyes cikkeket olvasnál Tőlem, lájkold facebook oldalamat: @kotyogok

Vagy csatlakozz a csoportomhoz: Kortyolva kotyogjunk

Vagy keress instagramon: kotyog_ok

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr1516628584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása