kotyogOK

Te hányadik szerető vagy?

2019. november 18. - most.kotyogok

Leda Schwartz: A negyedik szerető című könyvét kaparintottam meg utazókönyvként.

Jöjjön egy kis emlékeztető:

A harmadik szerető című könyvében – vagyis az első részben - megismerkedhetünk Szofival, aki horvát férjével Miroslav-al élik mindennapjaikat. Álomesküvő, nászút után pedig jöhet a gyerek. Vagyis hogy jöhetne, de nem akar. Lombik, lombik hátán, magyar, rideg valóság. Szofi életébe pedig beköltözik Erik is. Nem csak az életébe, az ágyába is. Szofi meginog. Belső vívódásai törnek elő a lapok közül, hogy vajon a vágyait helyezze előtérbe, vagy az erkölcseire hallgasson. Szofi kettészakad az érzelmi kavalkádban. Egyrészről ott van Erik, akivel egy hatalmas szerelem bontakoz(hat)ik ki, más részről pedig ott van a meddő női része is, aki küzd, éveken át küzd a gyermekáldás reményében. Irdatlan fájdalmakon megy keresztül, míg a könyv utolsó lapjai megváltást nyújtanak.

„Egy nő két dologért képes bármit megtenni a világon. Azért, hogy legyen gyereke, illetve azért, hogy ne.” Mauriceau (1637-1709) francia szülész szakorvos

Én most a negyedik szeretőt olvastam, így cikkem is inkább azokhoz szól, akik az első, vagyis a harmadik szerető című könyvet olvasták, de a folytatás még valamilyen okból kifolyólag várat magára. Én azt mondom, ne várjon!

A negyedik szeretőben újra visszatérünk Szofi életébe, aki sorozatos tragédiákon megy keresztül. De nem csak Szofiéba, hanem új karakterekkel is megismerkedünk, mégpedig Yvett személyében, aki vajon a negyedik szerető lesz? Mi vagy inkább ki fogja összekapcsolni Szofit és Yvettet? Szofi túl tud lépni a fájdalmakon?

Tabutémákat feszeget, ahol megjelenik az őrjítő szerelem, a hűtlenség, lombik, pszichiátria és a halál.

Leda Schwartz karakterei kiválóan fel vannak építve. Dúl bennünk az élet, a szerelem, a vágy, hol gyermek után, hol érzelmek után, hol pedig csak szex után. Gondolataik felkavaróak, cselekedeteik kiszámíthatatlanok. Soha nem az történik, amit az olvasó vár.

A harmadik szerető című könyvet, amikor olvastam nem mertem magamhoz túl közel engedni, ugyanis akkor dobogott az én szívem alatt egy másik szív is.

A negyedik szeretőnek viszont szabad utat engedtem, meg is kérte az árát. Lerántott a mélybe. Gubbasztottam az ágyamban, miközben a férjem mellettem aludt. Révedtem a semmibe, és azon gondolkodtam, hogy az Istenbe kavart fel ennyire egy könyv.

Mi, nők olyanok vagyunk, hogy szeretünk elmerülni egy-egy műfajban. Ha szakítottunk a barátunkkal, jöhet a Szerelmünk lapjai egy nagy adag popcornnal és egy doboz Merci csokoládéval. Ha humorra vágyunk, megnézzük a Fák jú tanár urat, és biztos vagyok benne, hogy Elyas M'Barek jó kedvre derít.

Könyveknél szintúgy, jöhet egy kis Ui. Szeretlek, Büszkeség és balítélet, Anita Blake de azt hiszem sorolhatnám napestig.

Rengeteg könyv megfogott, ki-ki a maga stílusa, mondanivalója miatt. Van, amelyiktől egy fél évig vigyorogtam és folyton a poénok jutottak az eszembe. Csöppentem 1900-as évekbe, de sétáltam I.e. 480-ban is.

Aztán voltak olyan könyvek, akik megfogták a szívemet, lelkemet. Ilyen volt a Viskó, Az anya nélkül soha, vagy a Gyere haza.

Aztán jött Leda Schwartz a szeretőivel.

Az írónő remekül visszaadja a magyar valóságot az első könyvében, a másodikban viszont el is felejtkezünk az írónőről, hiszen csak olvasunk, és belelépünk a szereplők világába. Hol Szofi fájdalmakkal, csalódásokkal teli életébe, hol pedig a titkos negyedik szerető, Yvett (ipszilonnal, nem i-vel) sötét bugyraiba találjuk magunkat. Váltott szemszögben íródott a könyv, de ez cseppet sem okoz problémát, abszolút jól elkülönül a két szereplő, hol pedig egybeforr.  

Leda Schwartz olyannyira hűen adta át a történetet, hogy teljesen megfelejtkeztem arról, hogy egy könyvet olvasok. Voltam Szofi, és voltam Yvett is.

Az írónő fejlődése abszolút jól látható, kiváltképp a váltott szemszöggel, ami igen nehéz a maga stílusában, mégis kiválóan megoldotta az írónő. A fordulatokkal gazdag történet pedig felteszi az i-re a pontot, piszok büszke vagyok arra, hogy kicsiny hazánknak ilyen fantasztikus, tehetséges írói vannak!

A harmadik szerető utolsó lapjai adtak egy pozitív naivitást, elhittem, hogy minden sikerülhet. Hogy mi nők képesek vagyunk mindenre. A negyedik szerető pedig egy hatalmas pofont adott a naivitásomnak. Nem írhatom le, hogy „mennyi mindent kibír egy női szív”, hiszen hazugság lenne. Van olyan szív, ami örökre összetörik, és nem lehet toldozni-foldozni. És van olyan szív, amit az idő begyógyít, vagy egy társ.

Roppant nehéz úgy írnom egy blogbejegyzést egy könyvről, hogy a legnagyobb eseményt nem írhatom le, hiszen ok-okozati felépítést visz a könyv végig, ettől függetlenül a karakterek fejlődése miatt, és a magyar valóság bemutatás eredményeképpen érdemes elolvasni ezt a könyvet! Nem csak nőknek, férfiaknak is. Belső lelki vihar dúl a főszereplőnk, Szofi szívében. Összecsapnak a meddőség, lombikkezelés magyar valósága a szerelemmel, érzelmekkel, erotikával, határozatlansággal és a fájdalommal karöltve. Hogy melyikük nyer? Hát az jó kérdés!

Külalak:

Tetszett a harmadik szerető borítója is, de a negyedik szeretőé magával ragadott. Összhangban vannak a színek, a hölgy csinos, érzéki, szexi és csábító. Sok mindenre csábít.

A könyv súlya ugyanúgy lehúzza a kezem, akárcsak a szívemet. A lélektani határsúlya felbecsülhetetlen.

Margóra szánt megjegyzés: A szomorú valóság pedig az, hogy ilyen történetet nem lehet kitalálni… Ilyet csak átélni lehet…

                                                                      ***

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet. Amennyiben tetszett, kérlek oszd meg a barátaiddal is, hogy ők is elolvashassák.

Ha még több érdekes, személyes cikkeket olvasnál Tőlem, lájkold facebook oldalamat: @kotyogok

Vagy keress instagramon: kotyog_ok

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr1615311648
süti beállítások módosítása