kotyogOK

Készüljünk a húsvétra!

2021. március 23. - most.kotyogok

husvet_keszulodes_kotyogok_blog_hu.png

Nuskó két éves sem volt, amikor tavaly tojásvadászatot indítottam a kertben neki. Na, nem kincses térképpel, koordinátákkal, hanem nagyon egyszerű módszerrel: kövesse a nyuszi tappancsait, amiket a földre rajzoltam. Gyakorlatilag körbe ment a ház körül, a célnál pedig meglelte a temérdek kincset. Most sem adom lejjebb, közeledve a három éves korhoz, játékosabbá, érdekesebbé teszem.

De ne szaladjunk annyira előre! Előbb még hangolódjunk!

Mit is jelent pontosan a húsvét szó?

A húsvét a keresztények legnagyobb ünnepe. Jézust keresztre feszítették pénteken, harmad napra, vagyis vasárnapra feltámadt, ezzel váltva meg minden ember bűnét. A katolikus keresztények a húsvétot megelőző időszakban negyvennapos nagyböjtöt tartanak, húsvétkor ér véget a húshagyó időszak, vagyis ekkor szabad csak először húst fogyasztani.

Mindezek mellett a tavasz eljövetelének az ünnepe is, a tavaszvárásé. A húsvét a tavaszi nap-éj egyenlőséggel is egybeesik, amikor termékenységi ünnepeket tartottak. Ezek a feltámadás és az újjászületés ünnepei voltak.

Na és hogyan kapcsolódik a barka a húsvéthoz?

Nálunk idén is - akár csak minden évben - barka kerül egy szép vázába, amire tojásokat aggatunk.

De mit is szimbolizál pontosan?

Jézus, amikor bevonult Jeruzsálembe szamárháton, az ünneplő tömeg pálmaágakat lengetett a megváltónak. A barka puha virága jelképezi a bárány selymes szőrét, ami Jézust szimbolizálja. Virágvasárnap a papok a misén barkaszentelést tartanak, amit a hívők a mise után hazavihetnek.

Hogyan készüljünk a húsvétra kisgyerekekkel?

Készítsünk nyuszit! Hajtogassunk? Rajzoljunk? Nuskó imád festeni, így természetesen a festés mellett döntöttünk. Na, de ne mindig az ecsetek kerüljenek előtérbe, kitaláltam, hogy szivaccsal fogunk most tapicskolni. Kivágtam kartonból egy nyuszi formát, (Nuskó addig saját papírját vagdosta az ollójával) a szivacsot szintén szétvagdostam, majd csipesszel felfogtam. A kislány pedig baromira élvezte, ahogy a szivacsot belenyomta a festékbe, a karton nyuszi pedig színes lett, ilyen-olyan maszatolással.

husvet_nyuszi_kotyogok_blog.jpgVárjuk a tavaszt, várjuk a napsütést, a madarakat. Madarakat? Hát fessünk akkor csip-csipeket!

A legegyszerűbb módszerrel: befestettem a kislányom kezét, Ő pedig boldogan nyomta a rajzlapra. Nem csak a tenyérlenyomatát őrzöm meg ezzel, hanem fejlesztem a finommotorikát, a koncentrációt, és hát szabad utat adok az érzések felfedezésére is.
20210312_085807.jpg

Levezetésként pedig úgy gondoltam, ha már volt ollóval vagdosás, ujjfestés, tenyérrel és szivaccsal, akkor a ragasztást se hagyjuk ki. Ragasszunk össze egy bárányt. Hjaj, mire vállalkoztam! Márton napja alkalmával már egy libát ragasztottunk, akkor nagyon tetszett Nuskónak, hogy pattogatott kukorica volt a liba szárnya. Így legyen a bárányé is olyan!

husvet_kotyogok_blog_hu.png

Megrajzoltam a bárányt, pattogtattam kukoricát, amit Nuskó elő szeretettel elkezdett majszolni, így sietni kellett a báránnyal! De a végeredmény magáért beszél! Aranyos, kedves délelőtti elfoglaltságok, amikkel végül is fejlesztem a gyereket, le is kötöm a figyelmét, és rengeteget beszélgethetünk a különböző témákról: tavasz, húsvét, vallás, nyuszi, tojás, tojásfestés. De hol marad a tojásfestés? Következő cikkből kiderül… :)

Ünnepre fel!

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet! Amennyiben tetszett, kérlek oszd meg másokkal is! 

Ha még több érdekes, személyes cikkeket olvasnál Tőlem, lájkold facebook oldalamat: @kotyogok

Vagy csatlakozz a Megálló, ahol megpihenhetsz csoportunkhoz ITT

Vagy keress instagramon: kotyog_ok

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyogok.blog.hu/api/trackback/id/tr8216472764
süti beállítások módosítása